درمان کولیت و کرون

درمان کولیت و کرون


كوليت به زبان ساده عبارت است از التهاب روده وقتي لايه ي مخاطي روده بنا به عللي ملتهب شود، علائم بيماري ظاهر مي‌گردد . اين بيماري در دوران بلوغ و جواني عارض مي گردد و به دو نوع خود را نشان مي دهد، يا حاد است كه خود به خود بهبود مي يابد يا مزمن است كه مرتب عود مي كند، شديد شده سپس خفيف مي گردد بطوريكه بيمار به مدت طولاني درگير آن خواهد بود.
علل بروز كليت :
1)    عفوني شدن روده توسط ميكربهاي مختلف مانند:   shigella, e.coli, salmonella
2)     ناشي از بيماري هاي ديگر گوارشي نظير :  crohn,s disease, ulcerative colitis
3)     كم خون شدن روده بعلت پيچش روده ها و فتق
4)    جمع شدن مقدار زيادي از كلاژن يا لنفوسيت ها
5)    بعضي از مواد شيميايي كه باعث كم خوني در روده مي شوند.

علائم كليت :
1)    دل درد و دل پيچه
2)     اسهال
3)    درد در ناحيه مقعد
4)    Tenesmus
5)    بروز خون و بلغم در مدفوع
6)    بي قراري براي عمل دفع
7)    احساس پر خوردي و سنگيني در شكم
8)    تب، تشنگي ، خشكي بدن
9)    شوك
10)    كاهش وزن بدن

تشخيص كوليت :
ابتدا بايستي تاريخچه‌اي از آغاز بيماري و دوره‌هاي آن را از بيمار جويا شد. سپس بيمار را بطور دقيق معاينه نمود . آزمايش خون و بررسي تعداد گلبولهاي خون در مرحله‌ي بعد به انجام مي رسد. همچنين الكتروليت‌هاي بدن، آزمايش مدفوع، توموگرافي، سيگوئيدگرافي و كلونوسكوپي و X-ray از شكم را بايستي بررسي نمود.
درمان كليت به روش طب رايج :
اساس" در اين روش تنها از داروهاي ضد التهاب و مسكن استفاده مي شود و در بعضي شرايط جراحي پيشنهاد مي گردد.
درمان كليت به روش هوميوپاتي :
هدف هوميوپاتي نه تنها از ميان بردن علائم كليت روده است بلكه يافتن علل و ريشه ي اين بيماري است تا فرد در برابر اين بيماري براي هميشه مصون بوده و هرگز مستعد پذيرش اين اختلال نگردد. در اين روش فرديت بيمار نقش مهمي را ايفا مي كند. از آنجايي كه هر شخص منحصر بفرد است نياز به داروي منحصر بفرد خود را دارد بطوريكه منطبق بر علائم خاص او باشد. پس براي يافتن داروي مناسب بايد با پزشك هوميوپات با تجربه مشورت شود . هوميوپاتي نوعي كلي‌نگري (Holistic) به شمار مي‌آيد كه از پرطرفدارترين روشهاي پزشكي مكمل در جهان محسوب مي‌شود. در اين روش كليت بيمار در نظر گرفته مي‌شود. بدين معني كه نه تنها علائم جسمي بلكه علائم روحي، رواني و بهداشتي او نيز بررسي مي‌گردد. بطوريكه بيمار به سلامتي و تندرستي دائمي دست يابد. رايج‌ترين داروهاي هوميوپاتي  در درمان كليت روده عبارتند از : 
Sulphr, mag-c, china- lach, selenium, thuja, belladonna, colch.
تشخيص دارو براي هر بيمار بستگي به علت و ريشه‌ي بيماري در هر فرد دارد، همچنين اندام آسيب‌پذير، نوع درد، كميت و كيفيت واكنش بيمار در برابر علائم، همگي در انتخاب داروي موثر دخيل مي‌باشند. براي حصول به بهترين نتيجه به پزشك هوميوپات لايق و كارآمد مراجعه فرمائيد.

source : http://www.ophomeopathy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=102:1390-11-08-08-22-14&catid=35:1390-03-14-14-31-44&Itemid=61


نظرات شما عزیزان:

مانی
ساعت22:18---27 مهر 1393
میشه یه همیوپاتیست خوب معرفی کنید. واقعا جواب میده؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: غزال ׀ تاریخ: 12 / 4 / 1391برچسب:كوليت روده و درمان‌ هاي هوميوپاتي,homeopathy,Holistic,هوميوپاتي, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , colitis.crohn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com